maandag 31 mei 2010

Nieuw kaartje met patroon

Ben afgelopen week bezig geweest om een patroon te maken van een wolkenlucht.
Dit is eigenlijk gekomen omdat ik toch wel die achtergrondstempel van Hero Arts erg leuk vind. Maar vond dat ik die dus ook erg makkelijk kon namaken in Inkscape voor mijn cougar. En het was zowaar gelukt ook nog. Dit waren mijn eerste probeersels.

Heb eerst het patroon uitgesneden uit een dunne transparant, en de achterkant daarna ingespoten met de lijmspray van de Action. Toen ingekleurd met blauwe distress inkt.
Maar ja, dan krijg je dus blauwe wolken in plaats van witte. Tja, daar moest ik dus ook iets op vinden, want dat hoort natuurlijk niet...Heb daarom toen de uitgesneden wolken terug op de kaart gelegd, precies op de plekken waar ik ze uitgesneden had uit de mal. En toen kon ik juist de achtergrond blauw maken, precies zoals ik het voor ogen had.

Op deze foto zie je dus linksboven de goede, en rechts beneden dus de "blauwe wolken"
Heb bij de goede achtergond de wolken ook nog een beetje aangezet met distress ink Antique Linen, voor een meer realistisch effect.
En dit is dan het kaartje welke ik ermee gemaakt heb.

Het patroon van de wolken heb ik op dit moment alleen nog maar in een SVG bestand en een KNK bestand. ( Welke door Gonne van der Peet gemaakt is)
Deze kun je gratis en voor niets hier downloaden

Photobucket

5 opmerkingen:

Alice zei

Oohhh Nina! Dit vind ik echt TE GEK!!!! De kaart is SUPERGAAF!! En je zelfgemaakte stensel vind ik TOPPIE! Moet je in de verkoop gooien joh.. mag ik me dan alvast inschrijven???

.:♥MMDesigns♥:. zei

Wauwie... zooooo gaaf!
Helemaal geweldig!!!!
Liefs, Marit.

Ingen zei

Goed bedacht! Ik vroeg me al af hoe je ze wit gekregen had want ik dacht op dezelfde manier als jij in eerste instantie deed. Je kaart is ook super mooi geworden, dat grijzige op die wolken maakt ze echt helemaal af!

scrappingtwins zei

Hoi Nina
wat een leuke kaart heb je gemaakt. Ja waar haal jij toch altijd die leuke ideeen vandaan?

Heb jij trouwens de foto's van ons ontvangen van die taartworkshop?

groetjes de twins

Erna zei

Heeeel GAAF!!!!